مجله تاسیسات

کتاب راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش

تقریبا در هر تحقیق در مورد راحتی محیطهای مسکونی و اداری متوجه می شویم که بعد از مشکلات دما و شرایط آسایش حرارتی، میزان سروصدای سیستم های HVAC بالاترین آمار شکایت و نارضایتی را به خود اختصاص می دهد. برخی از علل ایجاد این سروصدای بیش از حد را می توان به شرح زیر نام برد . در اینجا بطور قطع راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش بکار می آید .

طراحی نادرست سیستم های تهویه مطبوع و دیوارهای آنها صرف هزینه بدون توجه به پیامدهای نویز و ارتعاش نادیده گرفتن دستورالعمل های کنترل نویز تیم طراحی باید تمام دستورالعمل های کنترل نویز را در نظر بگیرد.

لذا کتاب راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش به مطالبی پرداخته که بتوان این معضلات و مشکلات را تا حد امکان کاهش داد .

در بخشی از کتاب می خوانیم :

در اغلب موارد طراحی اکوستیکی HVAC نیاز به افزودن سایلنسر، عایق کاری داخل کانال و پلنوم، و استفاده از ایزولاتورهای ارتعاشی در انتهای فرآیند اجرا دارد

این افزونه های آکوستیکی باعث کنترل نویز و ارتعاش در سیستم می شوند. اما اگر به خوبی با سیستم هماهنگ نشوند می توانند بهره وری انرژی و بازدهی سیستم را کاهش دهند. اگر انتخاب و یا نصب نادرست باشد آنها می توانند حتی مشکل صوتی و ارتعاش ایجاد نمایند، بنابراین طراحی کنترل سروصدا باید از ابتدای طرح دیده شود و در طول کل فرآیند طراحی ادامه یابد.

بعضی افزونه های اکوستیکی فارغ از اینکه طراحی سیستم چقدر خوب است، همواره مورد نیاز هستند ولی استفاده از برخی دیگر مانند پوشش های داکت و سایلنسرها در صورتی که ملاحظات صوتی از همان ابتدای طراحی در نظر گرفته شود می تواند به حداقل برسد.

فاز طراحی یک پروژه جدید شامل چند زیر فاز به شرح زیر می شود 1- پیش طراحی (جا نمایی و سایزینگ تجهیزات و اتاق تجهیزات) ۲- توسعه طراحی (تهیه نقشه ها و مسیرها) ٣- تهیه اسناد اجرایی ملاحظات طراحی صوتی در تمام این سه مرحله باید مدنظر باشد

فهرست مطالب كتاب راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش

فصل اول: توصیه‌های عمومی طراحی

فصل دوم: تجهیزات هوایی

فصل سوم: تجهیزات آبی

فصل چهارم: تجهیزات پکیج و یونیت

فصل پنجم: ایزولاسیون ارتعاشات

فصل ششم: خصوصیات

فصل هفتم: قوانین فاز اجرا

مشخصات کتاب در یک نگاه :

نویسنده/ مترجم       مهندس سیدعلیرضا ذوالفقاری ،دکتر پیمان ابراهیمی ناغانی، مهندس سیدرضا جعفری زاده

ناشر                    نوآور

تعداد صفحات        146

سال چاپ              98

شابک                 9786001684081

برخی از محصولات تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی شرکت مبتکران پارسا کیش 

جی اچ پی GHP سیستم تهویه مطبوع مرکزی

چیلر ۳۰ تن تبرید MPK

کتاب راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش

کتاب راهنمای عملی کنترل سر و صدا و ارتعاشات در سیستم‌های سرمایش و گرمایش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Button