مجله تاسیسات

گرمایش و سرمایش خورشیدی

گرمایش و سرمایش خورشیدی در ساختمانها – چقدر پایدار است؟

کنفرانس بین المللی پردازش و تولید مواد پایدار ، SMPM 2017 وویو تی هاش

دانشگاه فناوری Vaal ، بلوار Andries Potgieter ، Vanderbijlpark ، 1990 ، آفریقای جنوبی

خلاصه

سیستم های گرمایش و سرمایش معمولی مسئول انتشار مقدار زیادی دی اکسید کربن به محیط زیست و همچنین استفاده از مبردهای مضر در مورد اثر گلخانه ای و پتانسیل تخریب ازن هستند. تابش خورشید یک شکل پاک از انرژی است که تقریباً برای تمام فرایندهای طبیعی روی زمین مورد نیاز است. در آفریقای جنوبی ، اکثریت برق تولیدی از سوخت های فسیلی تولید می شود و پتانسیل منابع انرژی تجدیدپذیر بسیار زیاد است ، به ویژه تابش خورشیدی فراوان است. حد بالایی برای تابش جهانی افقی (GHI) در آفریقای جنوبی می تواند تا 300 2 کیلووات ساعت بر متر مربع باشد ، در حالی که مقدار تابش عادی مستقیم (DNI) حداکثر به 900  2کیلووات ساعت بر متر مکعب می رسد که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر مناطق جهان است.

برآورد شده است که بازار جهانی سیستم های تهویه مطبوع به دلیل افزایش استانداردهای زندگی ، انتظارات آسایش و گرمایش زمین تا سال 2015 به 78.8 میلیون دستگاه برسد. آفریقای جنوبی در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در بین کشورهای آفریقایی بهترین عملکرد را ندارد و برای رسیدن به یک محیط پایدار راه زیادی در پیش است. این مقاله به دنبال بررسی امکان سنجی و پایداری سیستم تهویه مطبوع خورشیدی در آفریقای جنوبی بر اساس داده های آب و هوایی هواشناسی است. در حال حاضر ، انرژی های تجدیدپذیر یکی از موضوعات مورد علاقه آفریقای جنوبی پس از اضطراری انرژی در سال 2008 است که به دلیل برنامه ریزی ناکافی حداکثر بار ، برق قطع شد. فناوری سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی همچنان یک فناوری دست نخورده در آفریقای جنوبی است.

  1. معرفی

1.1 انرژی تجدید پذیر

در 24 ژانویه 2008 ، آفریقای جنوبی هنگامی که شبکه برق ملی تقریباً در حال فروپاشی بود ، حالت فوق العاده اعلام کرد. برنامه ریزی ناکافی حداکثر بار ، برق رسانی گسترده تر و رشد اقتصادی مناطق اصلی هستند که نیاز به قدرت بیشتری دارند و شروع به پیشی گرفتن از عرضه کردند [1]. به همین دلیل است که انرژی قابل انعطاف همچنان یکی از موضوعات مورد مناقشه در آفریقای جنوبی است. تقاضای برق روز به روز در حال افزایش است ، که تنها با منابع انرژی تجدید ناپذیر برآورده نمی شود. انرژی های تجدیدپذیر انرژی اولیه را از منابع مکرر و عدم تخلیه منابع بومی در نظر می گیرد. این یک انرژی پاک است که تقریباً برای تمام فرایندهای طبیعی روی زمین مورد نیاز است [2]. پیش بینی ها نشان می دهد که تقاضای انرژی اولیه جهان از سال 2002 تا 2030 تقریبا 60 درصد افزایش می یابد و متوسط ​​درصد افزایش سالانه 1.7 درصد در سال است. تقاضا به 16.5 می رسد .

منابع تجدیدپذیر انرژی در حال حاضر آماده تولید جهانی جدید در جهان هستند. این منابع بسیار زیاد ، بدون آلودگی و عملاً پایان ناپذیر هستند. علاوه بر این ، انرژی خورشیدی مکانیسم محرک سایر منابع انرژی تجدیدپذیر مانند باد ، انرژی آبی ، زیست توده و نیروی حیوانی است [4]. انرژی های تجدیدپذیر با حمایت از سیاست هایی با هدف افزایش امنیت و پایداری انرژی ، با سریع ترین سرعت گسترش یافت [5].

1.2 تهویه مطبوع خورشیدی در سراسر جهان

تقاضای روزافزون برای تهویه مطبوع سنتی باعث افزایش تقاضا برای منابع کلیدی انرژی در سراسر جهان شده است. کشورهایی مانند مصر می توانند تخمین بزنند که 32 درصد از تولید برق توسط بخش داخلی برای تهویه مطبوع استفاده می شود [6]. سیستم های تهویه مطبوع بیش از 30 to به کل مصرف برق ساختمانها در سراسر جهان کمک می کنند [1 ، 7-11]. این عمدتا به دلیل گرمایش جهانی و انتظارات راحت است. تصور می شود که سیستم های تهویه مطبوع معمولی مقادیر زیادی از انرژی تولید شده توسط سوزاندن سوخت های فسیلی را مصرف می کنند.

گازهای گلخانه ای که از این سیستم ها به اتمسفر ساطع می شوند مسئول گرمایش جهانی و آسیب های زیست محیطی مانند باران اسیدی و اثرات مضر بر سلامت انسان هستند ، به عنوان مثال. آسم (12 ، 13]. سیستم های تهویه مطبوع فوتوولتائیک در مقایسه با سیستم های تهویه مطبوع حرارتی مقرون به صرفه تر هستند ، برعکس تولید برق با نیروگاه های حرارتی خورشیدی مقرون به صرفه تر است [14]. از آنجایی که می تواند از نور خورشید بیشتری در مقایسه با سیستم فتوولتائیک بیشتر استفاده کند [15]. همچنین از اصل خنک کننده جذب خورشیدی استفاده می کند که آن را برای استفاده در ساختمان های دورافتاده در مکانهایی که انرژی گرمایی اضافی در دسترس است مناسب می سازد [16].

1.3 پتانسیل تهویه مطبوع خورشیدی

از سال 2000 تا 2008 ، ظرفیت نصب شده سیستم های گرمایش و سرمایش خورشیدی در سطح جهان در سطح جهانی افزایش یافت و به طور متوسط ​​سالانه 20.1 درصد رشد کرد [17]. Global Industry Analyst (GIA) Inc. [18] اعلام کرد که بازار جهانی تهویه مطبوع تا سال 2020 به 137.8 میلیون واحد می رسد که عمدتاً ناشی از گرمایش جهانی ، افزایش استانداردهای زندگی و شهرنشینی است. بر اساس گزارشی که توسط BSRIA Inc. [19] منتشر شد ، بازار جهانی تهویه مطبوع در سال 2014 در مقایسه با سالهای گذشته به رشد خود ادامه داد. ارزش آن به 97.7 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به سال 2013 تا 7 درصد افزایش یافته است.

1.4 بازارهای تهویه مطبوع خورشیدی

UNEP [20] گزارش داد که 789.6 میلیون متر حرارت خورشیدی تا پایان سال 2015 در مقایسه با 77.3 میلیون متر مربع در سال 2012 نصب شده است. داده های جمع آوری شده از 58 کشور از جمله اروپا ، آمریکای شمالی ، برزیل ، آفریقای جنوبی ، هند ، چین و استرالیا نشان می دهد که 95 درصد بازار حرارتی خورشیدی در این کشورها نصب شده است [21]. در سطح جهانی ، حرارت خورشیدی حدود 1.2 درصد از گرمایش آب و فضا در ساختمانها را تشکیل می دهد [20]. به گفته یانگ (2012) [22] چین 57.6 درصد از ظرفیت گرمایش و سرمایش خورشیدی جهان را با 21.7 گیگاوات ساعت تأسیسات جدید دارد که 74.6 درصد از بازار گرمایش و سرمایش خورشیدی در جهان را تشکیل می دهد.

1.5 تابش خورشیدی محلی

سیستمهای گرمایش و سرمایش معمولی مسئول انتشار مقدار زیادی دی اکسید کربن به محیط زیست و همچنین استفاده از مبردهای مضر در مورد اثر گلخانه ای و پتانسیل تخریب ازن هستند [12 ، 23]. تابش خورشید یک شکل پاک از انرژی است که تقریباً برای تمام فرایندهای طبیعی روی زمین مورد نیاز است [2]. علیرغم این واقعیت که اکثریت برق تولید شده از سوخت های فسیلی تولید می شود ، پتانسیل منابع انرژی تجدیدپذیر در آفریقای جنوبی بسیار زیاد است ، در حالی که تابش خورشیدی پتانسیل تجاری قابل توجهی را ارائه می دهد [16]. در آفریقای جنوبی ، مقدار سقف تابش افقی جهانی (GHI) می تواند تا 2300 کیلووات ساعت بر متر بر متر با سرعت باد 6 متر بر ثانیه در کیپ باشد ، در حالی که مقدار تابش طبیعی مستقیم (DNI) حداکثر به 2900 کیلووات ساعت بر متر مکعب ، که به طور قابل توجهی بالاتر از سایر مناطق جهان است. شکل 1 (الف) تفاوت های ملی بین GHI و DNI را نشان می دهد. مقدار DNI حداکثر به 2900 کیلووات ساعت بر متر بر متر می رسد که به طور قابل توجهی بیشتر از سایر مناطق جهان است [16 ، 24].

گرمایش و سرمایش خورشیدی

قطر خورشید تقریباً 1.4 میلیون کیلومتر و 150 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. دمای سطح آن نزدیک به 5500 درجه سانتی گراد است و به طور متوسط ​​روزانه به میزان 3.8×10 “کیلووات بر ثانیه تشعشع می دهد [25]. بیشتر مناطق آفریقای جنوبی به طور متوسط ​​بیش از 2500 ساعت آفتاب در سال و میانگین سطوح تابش خورشیدی بین 4.5 تا 6.5 کیلووات ساعت بر متر مربع در روز است. تابش خورشیدی سالانه 24 ساعته به طور متوسط ​​در ایالات متحده 150 وات بر متر مربع و در اروپا 100 وات بر متر مربع در مقایسه با آفریقای جنوبی 220 وات بر متر در روز است. منابع محلی آفریقای جنوبی را به یکی از بزرگترین منابع جهان تبدیل می کند [26].

2. مرور ادبیات

گوگولوتو و همکاران [1] امکان سنجی تهویه مطبوع با انرژی خورشیدی را مورد بررسی قرار داد و در مشاهدات خود آنها نشان دادند که فن آوری های انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای حفظ نیازهای انرژی خود برای اقتصادهای در حال توسعه بسیار مهم و مفید است. انگیزه اصلی برای خنک کننده خورشیدی جایگزینی برق به عنوان منابع انرژی برتر برای سیستم های تهویه مطبوع با منبع گرمای تجدید پذیر ، یعنی گرمای کم از جمع کننده های خورشیدی است. سرمایش خورشیدی مثال خوبی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی است.

جیون هائو و غفاریان حسینی [3] 400 واحد تهویه مطبوع سنتی و 400 واحد تهویه مطبوع خورشیدی را در دانشگاه فناوری خلاق Limkokwing ، Cyberjaya ، مالزی نصب کردند و پس انداز و عملکرد را مقایسه کردند. نتایج نشان داد که نه تنها استفاده از سیستم های تهویه مطبوع خورشیدی منجر به کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای می شود ، بلکه سرمایه سرمایه گذاری مورد نیاز برای سیستم های تهویه مطبوع خورشیدی جدید پس از مدت کوتاهی قابل بازیابی است.

موسی و همکاران [14] یک نظرسنجی در مورد مصرف انرژی در ساختمانهای اردن انجام داد و نتایج نشان داد که 61 درصد از انرژی مصرفی برای گرمایش فضا استفاده می شود و 76.8 sav صرفه جویی در انرژی هنگام عایق پلی استایرن برای دیوار و سقف قابل استفاده است.

Nkwetta و همکاران [15] مروری بر روش های نظری و تجربی نیرو بخشیدن به سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی انجام داد. این بررسی نشان داد که مدل سازی نظری هر دو جزء و سیستم های کل در مرحله طراحی اولیه برای انتخاب سیستم های optima قبل از ساخت بسیار مهم است و تجزیه و تحلیل تجربی و پیش بینی عملکرد سیستم هزینه و زمان را بیشتر کاهش می دهد. نیروی محرکه اصلی گزارش شده از ارزیابی تجربی اجزای واحد و کل سیستم ها در انتخاب و بهینه سازی نوع کلکتور مناسب برای تأمین دمای ورودی مورد نیاز ژنراتور و همچنان مقرون به صرفه است.

هنینگ [27] مروری انجام داد و ثابت کرد که حدود 70سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی در آن زمان در اروپا نصب شده بود. نتیجه گیری این بود که این نشانه روشنی است که این فناوری هنوز در مراحل اولیه توسعه است. تقریباً هیچ دستورالعمل طراحی استانداردی وجود ندارد و هنوز در مورد شیوه های معمول طراحی و ساخت کمبود وجود دارد. علاوه بر این ، در برخی موارد ، صرفه جویی انرژی مورد انتظار در عمل محقق نمی شود.

ما و همکاران [28] عملکرد سیستم تهویه مطبوع ترکیبی ، که شامل فشرده سازی بخار ، رطوبت زدایی با خشک کن و تبرید جذب است را مورد مطالعه قرار داد. نتایج نشان می دهد که عملکرد این سیستم 44.5٪ بیشتر از سیستم تبرید تراکم بخار معمولی در بار نهان 30٪ است و بهبود را می توان با 73.8٪ در بار نهفته 42٪ به دست آورد.

Ha [29] مدل سازی و کنترل یک سیستم تهویه مطبوع ترکیبی کاملاً توسعه یافته با سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی ترکیبی را برای هدف قرار دادن صرفه جویی انرژی در ساختمان ها مورد بررسی قرار داد. این سیستم به طور کامل برای بررسی عملکرد آن در شرایط مختلف عملکرد و مدل سازی با آزمایشات تجربی گسترده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تجربی بدست آمده کارایی سیستم بالاتری را نشان داد.

فو و همکاران [30] یک سیستم پمپ حرارتی با کمک فتوولتائیک برای بررسی تقاضای واقعی و صرفه جویی در انرژی طراحی کرد. تجزیه و تحلیل انرژی و اگزرژی برای بررسی عملکرد کلی سیستم مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که سیستم فتوولتائیک هنگام کار در حالت پمپ حرارتی با کمک خورشیدی می تواند به طور متوسط ​​به بازده انرژی روزانه 61.1-82.1 and و راندمان اگزرژی 8.3-9.1 برسد. میانگین ضریب عملکرد روزانه پمپ حرارتی می تواند در زمان قوی بودن تابش خورشید به 4.01 برسد.

چن [31] روش جدیدی را برای انتخاب منطقی تابش همزمان خورشید و دمای لامپ خشک و مرطوب ایجاد کرد. نتایج نشان داد که طراحی سنتی تابش خورشید ، دمای پیاز خشک و لامپ مرطوب ممکن است در بسیاری از شرایط به طور قابل توجهی بیش از حد تخمین زده شود. روش جدید به مهندسان این امکان را می دهد که حداکثر بار خنک کننده را بدون نیاز به محاسبه بارهای خنک کننده 24 ساعته در یک روز طراحی برای هر ماه از سال تعیین کنند. این امر محاسبه بار خنک کننده طراحی را بسیار ساده می کند

تورک (32) عملکرد یک سیستم تهویه مطبوع خورشیدی ( سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی ) را بر اساس چیلر جذبی که توسط آب گرم تولید می شود و توسط مجموعه ای از کلکتورهای خورشیدی صفحه مسطح به مساحت 59 متر مربع در آب و هوای اردن تولید می شود ، مورد مطالعه قرار داد. تجزیه و تحلیل تجربی با استفاده از دستگاه های نظارت به مدت پنج روز و از لحاظ نظری با استفاده از نرم افزار شبیه سازی TRNSYS انجام شد. نتایج تجربی نشان داد که سیستم با متوسط ​​ضریب عملکرد حرارتی و الکتریکی (COP) در روزهای آزمایش مه و ژوئن 2014 به ترتیب 0.33 و 2.1 عمل می کند.

Abhasi و همکاران [3] در مورد عملکرد یک پمپ حرارتی منبع زمینی که با یک سیستم فتوولتائیک همراه شده است ، نیاز به سرمایش و گرمایش یک ساختمان مسکونی بدون منبع انرژی را بررسی می کند. نتایج نشان می دهد که استفاده از این سیستم ترکیبی می تواند انتشار دی اکسید کربن را تقریباً 70 تن در سال کاهش دهد.

بانیونس و همکاران [34] یک مطالعه امکان سنجی برای ارزیابی سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی برای یک ساختمان اداری در سه آب و هوای نیمه گرمسیری کوئینزلند انجام داد. نتایج تجزیه و تحلیل پیشنهاد شده نشان می دهد که 80 درصد از صرفه جویی در انرژی اولیه را می توان با نصب 50 متر جمع کننده خورشیدی و 1.8 متر مربع مخزن ذخیره آب گرم در سه آب و هوای انتخاب شده به دست آورد.

داوت و همکاران [35] یک سیستم تهویه مطبوع با جریان مستقیم یکپارچه با سیستم فتوولتائیک را که شامل صفحات فتوولتائیک ، شارژر خورشیدی ، اینورتر و باتری بود ، مطالعه و ساخت. نتایج نشان داد که سیستم تهویه مطبوع می تواند بر روی خورشیدی کار کند و می تواند در مناطق بدون برق استفاده شود. نتایج نشان داد که سیستم تهویه مطبوع فتوولتائیک با ذخیره سازی رفتار می کند و تقاضای خنک کننده را بهتر از سایر تهویه مطبوع حرارتی خورشیدی با ذخیره سازی جبران می کند و برای پوشاندن همان مقدار بار خنک کننده به ذخیره کمتری نیاز دارد.

زاویلسکا و همکاران [36] در دوربان ، پایداری و در دسترس بودن تابش خورشیدی را به منظور کمی سازی منابع خورشیدی موجود در شهر دوربان ، به منظور کاهش وابستگی به منابع انرژی مبتنی بر سوخت های فسیلی و ارائه داده های مفید برای مطالعات آب و هوایی مورد بررسی قرار داد. ، تحقیقات جوی و طراحی سیستم های انرژی خورشیدی. نتایج بدست آمده نشان دهنده تابش مستقیم نرمال 5.25 کیلووات ساعت بر ساعت در روز در تابستان و 4.94 کیلو وات بر ساعت در روز در زمستان بود. این نتایج پتانسیل منابع خورشیدی دوربان را تأیید کرد که هنوز برای بهره برداری باقی مانده است.

  1. نتیجه گیری

از ادبیات مشهود است که کارهای گسترده ای در سراسر جهان در حال بررسی امکان سنجی سیستم گرمایش و سرمایش خورشیدی است. کشورها بیش از هر زمان دیگری در حال بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر هستند. وجود نور آفتاب در تمام طول سال باعث می شود که در سراسر جهان راحت تر بتوانید عکس بگیرید.

ثابت شده است که بازار تهویه مطبوع در حال حاضر در وضعیت ناپایداری قرار دارد و فناوری های خنک کننده خورشیدی در حال ظهور هستند. چندین پروژه تحقیقاتی و تظاهرات تجربی ارائه شده در این مطالعه در طول سالها ، فرصتهایی را که انرژی خورشیدی به صنعت تهویه مطبوع ارائه می دهد ، نشان می دهد. می توان برداشت کرد که نور طبیعی خورشید را با گرما ، خنک شدن و تهویه ساختمان ، همراه می کند و سازمان ها می توانند از هزینه های قابل توجهی در مصرف انرژی بهره مند شوند. سیستم های خنک کننده خورشیدی از مبردهای طبیعی استفاده می کنند که برای محیط زیست مضر نیستند.

این امر همچنین باعث می شود که خنک کننده خورشیدی به عنوان یک نمونه خوب در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی باشد. همچنین جایگزینی ماشینهای تبرید معمولی که از برق استفاده می کنند گزینه بسیار جذابی است. می توان نتیجه گرفت که سرمایش و گرمایش خورشیدی یک جایگزین مناسب و پایدار برای کاهش مصرف برق ، کاهش وابستگی به منابع فسیلی و صرفه جویی در انتشار گازهای گلخانه ای است.

 

References

1- R. Gugulothu, N. S. Somanchi, H. B. Banoth, and K. Banothu, “A Review on Solar Powered Air Conditioning System.” Procedia Earth and

Planetary Science, vol. 11, pp. 361-367, // 2015. 1

  1. F. Assilzadeh, S. A. Kalogirou, Y. Ali, and K. Sopian, “Simulation and optimization of a LiBr solar absorption cooling system with

evacuated tube collectors,” Renewable Energy. vol. 30, pp. 1143-1159, 2005. [3] E. K. Jiunn Hao and A. Ghaffarian Hoseini, “Solar vs. Conventional Air-Conditioning Systems: Review of Limkokwing University Campus,

Cyberjaya, Malaysia,” p. 10, 2012.

[4] F. M. Vanek, L. D. Albright, and L. T. Angenent, Energy Systems Engineering Evaluation and Implementation. United States of America:

McGraw Hill, 2012.

[5] I.E.A. IEA. (2015, 10 April 2016). Renewable Energy Medium-Term Marker Report: Market Analysis and Forecasts to 2020.

 [6] Y. Y. A. Badran, “Analytical and Comparative Study for Solar Thermal Cooling and photovoltaic Solar Cooling in the MENA Region,” p.

126, 2012 17 M. R. Safizadeh, A. Morgenstern, C. Bongs, H.-M. Henning, and J. Luther, “Optimization of a heat assisted air-conditioning system

comprising membrane and desiccant technologies for applications in tropical climates,” Energy. vol. 101. pp. 52-64, 4/15/2016.

[8] K. J. Chua, S. K. Chou, W. M. Yang, and J. Yan, “Achieving better energy-efficient air conditioning – A review of technologies and

strategies,” Applied Energy, vol. 104, pp. 87-104, 2013.

[9] Some prospects of energy saving in buildings, 2000.

[10) A. A. Al-Ugla, M. A. I. El-Shaarawi, S. A. M. Said, and A. M. Al-Qutub, “Techno-economic analysis of solar-assisted air-conditioning

systems for cominercial buildings in Saudi Arabia,” Renewable & Sustainable Energy Reviews, vol. 54, pp. 1301-1310, Feb 2016.

[11] C. A. Balaras, G. Grossman, H. M. Henning, C. A. I. Ferreira, E. Podesser, L. Wang, et al., “Solar air conditioning in Europe – an overview,”

Renewable & Sustainable Energy Reviews, vol. 11, pp. 299-314, Feb 2007.

 [12] C.F. A. Afonso, “Recent advances in building air conditioning systems,” Applied Thermal Engineering, vol. 26, pp. 1961-1971, 2006.

 [13] A. González-Gil, M. Izquierdo, J. D. Marcos, and E. Palacios, “Experimental evaluation of a direct air-cooled lithium bromide-water

absorption prototype for solar air conditioning,” Applied Thermal Engineering, vol. 31, pp. 3358-3368, 11//2011.

 [14) S. M. Mousa and A. A. Bilal. (2000, Some prospects of energy saving in buildings. 9.

[15] D. N. Nkwetta and J. Sandercock, “A state-of-the-art review of solar air-conditioning systems,” Renewable and Sustainable Energy Reviews,

vol 60, pp 1351-1366, 2016 1

16) S. Giglmayr, “Development of a Renewable Energy Power Supply Outlook 2015 for the Republic of South Africa,” Master of Science in

Engineering Masters, Renewable Urban Energy Systems, University of Stellenbosch, Stellenbosch, South Africa, 2013.

[17]”Solar_energy_as_a_renewable_resource_for_cooling_YANG_Yingying.pdf [18] G.I. A. (GIA). (2016, 27/06/2016). Air Conditioning System Marker Trends. Available:

http://www.strategyr.com/Market Research/Air Conditioning Systems AC Market Trends.asp

[19] BSRIA. (2015, 28/06/2016). World air conditioning market grows thanks to hot spots. Available: https://www.bsria.com’news/article/world

air-conditioning-market-grows-thanks-to-hot-spots

[20] U.N.E.P. UNEP, “RENEWABLES GLOBAL STATUS REPORT,” Ren21, Franc2015.

 [21] I. E. A.-E. T. S. A. P. IEA-ETSAP and T.I.R.E. A. Irena, “Solar Heating and Cooling for Residential Applications.” Energy, Ed., ed: Irena,

2015.

 [22] Y. Yang, “Solar energy as a renewable resource for cooling,” p. 120, 2012. [23] U. Desideri, S. Proietti, and P. Sdringola, “Solar-powered cooling systems: Technical and economic analysis on industrial refrigeration and

air-conditioning applications,” Applied Energy, vol. 86, pp. 1376-1386, 9// 2009.

[24] C. Gross, “Electricity Generation Options considered by Eskom, Presentation at the Energy Planning Colloquium, Eskom,” 2012. 12510, Asowata, J. Swart, C. Pienaar, and leee,”Optimum tilt and orientation angles for photovoltaic panels in the Vaal Triangle,” in 2012 Asia

Pacific Power and Energy Engineering Conference, ed New York: leee, 2012. [26] DOE. (2016, 28/06/2016). Renewable energy-Solar-power. Available: http://www.energy.gov.za/files/esources/renewables/r_solar.html [27] H.-M. Henning, “Solar assisted air conditioning of buildings – an overview,” Applied Thermal Engineering, vol.

 27, pp. 1734-1749, 71/2007

[28] Q. Ma, R. Z. Wang, Y.J. Dai, and X. Q. Zhai, “Performance analysis on a hybrid air-conditioning system of a green building.” Energy and

Buildings, vol. 38, pp. 447-453, 5// 2006.

 [29] Q. P. Ha and V. Vakiloroaya, “Modeling and optimal control of an energy-efficient hybrid solar air conditioning system,” Automation in

Construction, vol. 49, Part B, pp. 262-270, 1//2015.

 [30] H. D. Fu, G. Pei, J. Ji, H. Long, T. Zhang, and T. T. Chow, “Experimental study of a photovoltaic solar-assisted heat-pump heat-pipe

system,” Applied Thermal Engineering, vol. 40, pp. 343-350, 7// 2012.

[31] T. Chen, Y. Chen, and F. W. H. Yik, “Rational selection of near-extreme coincident weather data with solar irradiation for risk-based air

conditioning design,” Energy and Buildings, vol. 39, pp. 1193-1201, 12// 2007 [32] Y. Tork and O. Ayadi, “Optimize and validate the Performance of a Solar Air Conditioning System under Jordanian Climate,” presented at

the 5th Jordanian IIR International Conference on Refrigeration and Air Conditioning 5th JIIRCRAC, At Aqaba, Jordan, 2015.

[33] Y. Abbasi, E. Baniasadi, and H. Ahmadikia, “Performance Assessment of a Hybrid Solar-Geothermal Air Conditioning System for

Residential Application: Energy, Exergy, and Sustainability Analysis,” International Journal of Chemical Engineering, 2016.

[34] A. M. Baniyounes, M. G. Rasul, and M. M. K. Khan, “Assessment of solar assisted air conditioning in Central Queensland’s subtropical

climate, Australia,” Renewable Energy, vol. 50, pp. 334-341, 21/ 2013.

 [35] I. Daut, M. Adzrie, M. Irwanto, P. Ibrahim, and M. Fitra, “Solar Powered Air Conditioning System,” Terragreen 13 International

Conference 2013 – Advancements in Renewable Energy and Clean Environment, vol.

36, pp. 444-453, 2013. [36] E. Zawilska and M. J. Brooks, “An assessment of the solar resource for Durban, South Africa,” Renewable Energy, vol. 36, pp. 3433-3438, 2011.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Button