مجله تاسیسات

انواع کولرگازی که در بازار ایران وجود دارد و پرفروش است، اسپلیت دیواری، پنجره ای و کولرگازی ایستاده است.

به گزارش ایسنا بسیاری از مدل های دیگر کولرگازی مانند کولرگازی سقفی کاستی و کولرگازی سقفی زمینی وجود دارد که در بازار ایران رونقی ندارد اما در کشورهای دیگر جایگزین کولرها قدیمی تر شده اند.

از انواع کولرگازی نسل جدید می توان کولر گازی اسپلیت کاستی سقفی، کولرگازی اسپلیت سقفی زمینی، کولرگازی پرتابل را نام برد.

اسپلیت در لغت به معنای دو بخش و دو تیکه و انشعاب می باشد به کولرگازی هایی که از دو بخش بیرونی و داخلی تشکیل شده اند اسپلیت گفته می شود. کولرگازی پرتابل و پنجره ای که یک تکه هستند را نمی توان اسپلیت گفت.

کولرگازی کاستی سقفی

کولرگازی اسپلیت کاستی سقفی که از دو تیکه بیرونی و داخلی تشکیل شده است دارای پنل داخلی سقفی است.

پنل سقفی توان توزیع یکنواخت ۴ طرفه دارد و در مرکز اتاق نصب می شود و دارای ۴ خروجی در ۴ طرف دستگاه است.

کولرگازی کاستی ۴ طرفه به واسطه فن بزرگی که دارد دارای صدای کمتری نسبت به کولرگازی دیواری است.

از دیگر قابلیت های این دستگاه امکان نصب کانال هوای تازه است که در کولرگازی دیواری وجود ندارند.

کولرگازی کاستی چون درون سقف کاذب نصب می شود، فضایی را از محیط اشغال نمی کند و برای فروشگاه ها که دارای دکور و قفسه هستند بسیار مناسب است.پنل دستگاه که به صورت دکوراتیو طراحی شده است روی سقف نمایان است.

تمامی مدل های کولرگازی کاستی دارای پمپ تخلیه آب درین هستند و به همین جهت نیاز به ایجاد شیب در خروجی آب تقطیرشده ندارند.ظرفیت این کولرها از ۱۸۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ بی تی یو بر ساعت است و برای فضاهایی از ۴۰ تا ۱۲۰ مترمربع مناسب هستند. برای فضاهای بزرگ تر می توان از تعداد بیشتری از این دستگاه ها استفاده کرد.

کولرگازی اسپلیت سقفی زمینی

این نوع کولرگازی که شبیه به فن کویل زمینی است هم می تواند به دیوار نصب شود و هم روی زمین قرار گیرد و هم کناره سقف به صورت روکار نصب شود.از کولرگازی اسپلیت سقفی زمینی هم در مواردی که محل نصب روی دیوار نیست می توان به صورت سقفی استفاده کرد.از این سیستم تهویه مطبوع در ادارات و کانکس ها و منازل می توان استفاده کرد.

کولر گازی ایستاده نسل جدید

اکثر کولرهای گازی ایستاده که با آنها آشنایی داریم از نوع ظرفیت بالا با ابعاد بزرگ هستند و ظاهر مناسبی ندارند اما نسل جدید کولر گازی ایستاده با طراحی بسیار زیبا علاوه بر تهویه هوا زیبایی خاصی به محیط میبخشند و نسبت به سایر دستگاههای کولر گازی ایستاده جمع و جور تر و کامپکت طراحی شده اند.کولر های گازی ایستاده از نوع اسپلیت با پنل خارجی هستند.

کولرگازی پرتابل

در مواردی که امکان نصب کولر گازی اسپلیت دیواری و یا کاستی و پنجره ای و… نباشد می توان از کولرگازی پرتابل استفاده کرد.

کولرگازی پرتابل به لحاظ کیفیت کارکرد در مقایسه با دیگر مدل های کولرگازی پیشنهاد نمی شود مگر اینکه در محل نصب چاره ای جز کولر پرتابل نباشد.کولرگازی پرتابل محصول جدید، برای تکمیل محصولات است و در رده بندی های آخر استفاده از سیستم های خنک کننده است.استفاده از کولرگازی پرتابل یا همان کولرگازی ایستاده کوچک به خاطر یکپارچه بودن آن و قرار داشتن آن در محیط، ایجاد صدای زیاد در محیط می کند.برای خروج هوای گرم از محیط لوله خرطومی کولرگازی پرتابل باید به فضای بیرونی راه داشته باشد که از مسیر درب یا پنجره یا روزنه دیگر باید استفاده کرد.

مسئله دیگر در استفاده از این دستگاه تخلیه آب کندانس شده است که باید در بازه های زمانی مشخص به صورت دستی محفظه آب را خالی کرد.مورد مهم دیگر که به آن توجهی نمی شود این است که استفاده از این دستگاه سبب ایجاد فشار منفی در محیط می شود.

منبع : ایسنا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Call Now Button